“Wij versterken je merk met illustraties”, zou een goeie zijn. Maar liever dan uit te leggen wat we doen laten we het zien.
.
Zoals het illustratie- en ontwerpwerk dat wij mochten maken voor onze klant Optimaal Leadgeneratie.
Dit bedrijf brengt jou aan tafel met beslissers van organisaties waar jij graag voor wil werken. Dat doen ze door een combinatie van het eerste contact leggen met de potentiële klant, deze ‘warm’ maken voor jouw dienst of product en een eerste kennismakingsafspraak te plannen.
Ondanks dat ze zelf een grafische afdeling hebben die originele gadgets en mailingen ontwerpen, mochten wij met een frisse blik aan de slag met diverse huisstijlitems op basis van hun bestaande huisstijl.
.
Namelijk:
– Het vormgeven en illustreren van diverse praatplaten / infographics die ze gebruiken in het contact met de klant. Hiervoor maakten we diverse bij elkaar passende illustraties en werd de route als een infographic weergegeven. Uiteindelijk zijn de praatplaten gedrukt als grootformaat luikvouw waarbij de folder in het midden opgevouwen wordt.
.
– Het bedenken en ontwerpen van opvallende visitekaartjes die alle medewerkers van het bedrijf kunnen gebruiken bij netwerkbijeenkomsten. De luciferdoosjes zijn meer dan een visitekaartje, ze zijn een opvallende ‘conversationstarter’ en doordat ze nog echt gebruikt kunnen worden zullen ze veel langer bewaard (en dus onder de aandacht) blijven dan een simpel gedrukt visitekaartje.
.
– Voor de Algemene Voorwaarden ontwierpen en illustreerden we een voorblad waar in één oogopslag de belangrijkste punten op een positieve manier onder de aandacht gebracht worden. Hier komen, deels, illustraties terug die we voor de praatplaten hebben gemaakt. De illustraties verduidelijken de boodschap van de ‘kleine lettertjes’. Natuurlijk is het de bedoeling dat een klant alle pagina’s leest maar zo weet je zeker dat ze de belangrijkste punten niet over het hoofd zien.
.
– In dezelfde stijl kreeg het contract een geïllustreerde make-over.